23 juni 2013

Geen onbeperkte zondag-openstelling

De meeste winkeliers willen er niet aan en de behoefte van de Teylingers valt ook heel erg mee. Hiermee wordt ook voorkomen dat de positie van kleine winkeliers onder druk komt. Wat stellen onze dorpskernen straks voor als de kleine winkeliers verdwijnen? Vooral de supermarkten zijn voorstander. Zeven dagen per week consumeren lijkt ons een beetje teveel van het goede in Teylingen. In de commissievergadering van woensdag 19 juni jl. lieten alleen de VVD en D66 vooralsnog weten in principe voor een vrij te kiezen opstelling op zondag te zijn. Joost Peetoom reageerde hierop: “Waarom een regeling verruimen die diegenen die ermee moeten werken, de kleine winkeliers, ruim voldoende vinden? Dit is nu een liberale ideologie die doorslaat: je krijgt als ondernemer de vrijheid door de strot geduwd. Niet open op zondag betekent minder omzet. Wel open op zondag betekent kosten gaan omhoog. Een lastige keuze voor de meeste retailer. Je zult in 2010 als kleine winkelier in Teylingen maar D66 of VVD gestemd hebben.”

Bekijk de meningen over de onbeperkte zondag-openstelling op de facebook pagina van de PvdA Teylingen www.facebook.com/PvdaTeylingen