GroenLinks en PvdA gaan in gesprek over deelname aan college

9 juni 2022

De partijen VVD, CDA, Trilokaal en GroenLinks/PvdA gaan de komende tijd gesprekken voeren over samenwerking in een nieuw college van Burgemeester en Wethouders in Teylingen. Zij zien naar aanleiding van het advies van de formateurs Petra Habets en Robbert-Jan van Duijn voldoende basis om tot overeenstemming te komen en een akkoord te sluiten. De partijen nemen het eerder met alle negen partijen in de gemeenteraad gesloten raadsprogramma mee als uitgangspunt voor de gesprekken.

Voor Lisa Gonzalez en Paul Witteman (GroenLinks/PvdA) was dit niet de gedroomde coalitie. “In de eerste gesprekken zien we echter wel goede mogelijkheden om de inhoudelijke onderwerpen die dicht bij ons liggen verder te brengen. We zien het als een uitdaging om Teylingen nog duurzamer en socialer te maken, samen met onze inwoners en organisaties.”

De kandidaat wethouder van beide partijen in het te vormen college is Elsbeth Koek. In de periode van 2012 – 2018 was Elsbeth fractievoorzitter van de PvdA in Teylingen. Op dit moment is ze directeur bij een organisatie voor jeugd & opvoedhulp en jeugd-GGZ.