Door op 5 mei 2013

PvdA Teylingen in gesprek met burgers en bedrijven

De PvdA Teylingen maakt zich op voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. De afdeling is in gesprek gegaan met tal van burgers, bedrijven, instellingen en verenigingen. Doel is te horen wat er leeft als het gaat om de toekomst van de gemeente Teylingen. Dit krijgt zijn weerslag in het nieuwe verkiezingsprogramma.

akzonobelIn tijden van economische crisis is werkgelegenheid in en rondom de gemeente natuurlijk van groot belang. De PvdA streeft naar meer, maar vooral ook goede banen binnen onze gemeente grenzen. Dit was één van de thema’s die een PvdA delegatie dinsdag 23 april besprak met de grootste werkgever in Teylingen,  Akzo Nobel.  In dat kader is het verheugend dat er meer werkgelegenheid naar Sassenheim komt op het gebied van onderzoek en ontwikkeling bij Akzo.

Veiligheid en milieu vormden eveneens een belangrijk gespreksonderwerp. De PvdA is positief gestemd over de initiatieven op het gebied van duurzaam ondernemen die bij Akzo Nobel in Sassenheim een prioriteit vormen. Tegelijk blijkt de regelgeving van de overheid in een aantal gevallen zijn doel voorbij te schieten.

Schermafbeelding 2013-04-10 om 21.22.04Daarnaast heeft de afdeling Teylingen een regionale PvdA-bijeenkomst georganiseerd in De Oude Tol in Sassenheim om te praten over het meer betrekken van burgers bij de politiek. Daarbij was ook het bekende Tweede Kamerlid Mariëtte Hamer aanwezig, die tegelijk uitleg gaf over een aantal actuele landelijke politieke thema’s. De enkele tientallen aanwezig leden onderschreven van harte de heldere koers die is verwoord in een resolutie die zaterdag op het PvdA Congres in Leeuwarden is aangenomen. Daarin gaat het om het verleggen van de focus: niet altijd in de eerste plaats kijken naar  efficiency, maar naar wat in het algemeen belang nodig en wenselijk is. En minder het ‘ik’ voorop stellen, en meer het ‘wij’. Dit moet straks duidelijk tot uitdrukking komen in het verkiezingsprogramma voor maart 2014, maar ook al in het handelen van alle PvdA-vertegenwoordigers, concludeerde de afdeling.