19 mei 2016

Ja, ik doe mee!

Recreatie, toerisme, afvalinzameling, de onroerendezaakbelasting, het ondernemersfonds, sport, WMO, jeugdzorg, straatonderhoud en woningbouwplannen. Allemaal zaken waarover de gemeente Teylingen beslist. Om precies te zijn, de gemeenteraad. Zij geeft aan deze zaken jaarlijks 80 miljoen euro uit.

Hoe zit dat eigenlijk? Wat doet de politiek? Ik wil meepraten! Meedoen in de lokale politiek is misschien wel eenvoudiger en leuker dan je denkt! Daarom organiseert de Teylingse gemeenteraad in samenwerking met ProDemos vanaf 13 september 2016 in de avonduren een gratis cursus voor inwoners die interesse hebben in de Teylingse politiek en actief willen worden.

Onder leiding van een deskundige cursusleider vergroot je jouw kennis over de politiek in het algemeen, leer je meer over de gemeentelijke politiek én leer je vaardigheden zoals debatteren. De cursusleider wordt ondersteund door mensen die al actief zijn in het Teylingse bestuur, zoals de burgemeester, raadsleden en griffier.

De data en de onderwerpen van de verschillende avonden zijn:

• 13-09-16      Introductie en kennismaking met uitleg over democratie
  • 20-09-16      De gemeente – hoe werkt de gemeente?
  • 27-09-16      De gemeenteraad – taken en rollen
  • 04-10-16      Lobbyen bij de gemeente – uitleg over lobbyen
  • 11-10-16       Debatteren – leer debatteren en presenteren
  • 27-10-16      Gemeenteraadsvergadering – afsluiting met maaltijd, presentatiepitch en uitreiking certificaten van deelname

Wil je jouw interesse in de lokale politiek vergroten? Of overweeg je wellicht of het raadslidmaatschap iets voor je is (de volgende raadsverkiezingen vinden plaats in maart 2018)? Maak dan nu kans om kennis te maken met het raadswerk en geef je op voor de cursus. Je bent van harte welkom!

De cursus bestaat uit 6 avonden. Heb je interesse? Laat het ons weten via [email protected] of via Paul Witteman (06-10391617). Aanmelden mag ook rechtstreek bij de gemeente via 0252-783 593 of [email protected] / [email protected].

Meer informatie staat ook in deze flyer: Flyer Teylingen – Ja, ik doe mee!